Strona głównaPoradnikAuto - MotoSkładanie tablic rejestracyjnych

Składanie tablic rejestracyjnych

W ostatnim tygodniu roku, tysiące Greków stoi w kolejkach urzędów skarbowych by oddać tablice rejestracyjne swoich pojazdów. To, dlatego, że wiele osób woli unieruchomić swój samochód, niż opłacić podatek drogowy, ubezpieczenie i wydatki jego utrzymania.

Złożenie tablic rejestracyjnych oznacza, że samochód osobowy jest nieaktywny, także tablice i dowód rejestracyjny pozostają w urzędzie skarbowym na okres jednego roku.

W tym okresie, pojazd nie może się poruszać, a zatem nie opłacamy podatku drogowego i nie musimy go ubezpieczać.

Dokumenty potrzebne do złożenia tablic rejestracyjnych:

  • dowód rejestracyjny samochodu
  • tablice rejestracyjne
  • kopia zeznania podatkowego by ustalić, kto jest posiadaczem samochodu prywatnego.
  • E9 – jest zaznaczone posiadanie własności pomieszczenia parkingu lub umowa dzierżawy miejsca parkingowego
  • dowód opłaty podatku drogowego za rok 2010 lub
  • aplikacja, która może być wypełniona w urzędzie skarbowym

Parking jest warunkiem złożenia tablic rejestracyjnych, tak, aby samochód nie zajmował stanowiska (miejsce) na drodze.

Każdy, kto nie jest właścicielem parkingu ma dwie możliwości.

◦  wynajmie miejsce parkingowe do przedstawienia umowy najmu w urzędzie skarbowym

◦  lub znajdzie rodzinę lub osobę przyjazną, która posiada miejsce parkingowe, które mu odstąpi. Do dokonania tego procesu wymagane jest oświadczenie – wynajem parkingu przez właściciela z potwierdzeniem autentyczności podpisu przez policję, wraz z kserokopią właściciela E9, w której jest wykazane posiadanie na własność miejsca parkingowego.

Konsekwencje „nieaktywnego” samochodu prywatnego.

Korzyści wynikające z nieuaktywnienia samochodu są przede wszystkim gospodarcze, gdyż podatnik nie płaci podatku drogowego za rok, ani ubezpieczenia samochodu. Natomiast złożenie tablic i dowodu rejestracji w urzędzie skarbowym ma charakter tymczasowy – są przechowywane tylko przez rok, następnie, (jeśli nie są odebrane z powrotem przez właściciela), tablice ulęgają zniszczeniu i nie mogą być ponownie wykorzystane.

Ponadto, w przypadku nieaktywnego- „nieuruchomienia” starego samochodu w 2011 r., automatycznie są zwolnione z rozporządzenia o wycofaniu starych samochodów – niedawno ogłoszone przez Ministerstwo Finansów. Warunkiem koniecznym do wycofania samochodów jest opłata wszystkich podatków drogowych samochodu, który będzie wycofany.

Jaki ma właściciel wybór, jeśli  chcę ponownie korzystać ze swojego  samochodu?

◦ jeśli właściciel zdecyduje się ponownie korzystać z samochodu w ciągu jednego roku od złożenia tablic, powinien udać się do urzędu skarbowego i złożyć wycofanie hibernacji, następnie zostają mu zwrócone tablice które ponownie może założyć do samochodu (oczywiście po zapłaceniu podatku) bez dodatkowego obciążenia.

◦ jeśli właściciel zdecyduje się pobrać tablice rejestracyjne samochodu po upływie roku, wówczas  jest  potrzebne potwierdzenie z urzędu skarbowego i policji drogowej oraz opłata znaczka Ministerstwa Transportu w wysokości 30€.

Czas dla właścicieli do złożenia tablic jest określony do 31 grudnia br. roku – jest to ostateczny termin wnoszenia opłaty podatkowej na następny rok.

NAJNOWSZE

KUCHNIA

Informacje polonijne